Thursday 1 December 2011

"Katastroof"

Appi, mu hea elu on otsakorrale jõudnud. Nimelt mu kodukoristaja ei tule meie kodu koristama nädal, v-b kaks, v-b kolm. Ei tea. Nuuks nuuks. Tal pojaga mingid probleemid ja siis ei saa ta koristamas käia. Nii, et selle aja jooksul peame ise. Nii kahju. Täiega igatsen teda :(
 Nüüd peame ise koristama, ise nõusid pesema, ise pesu triikima (mida on väga suurtes kogustes), voodilinu vahetama. Ma olin nii ära harjunud sellega, et nii vähe pidin koristama. Mu pere on muidu mingid korrahullud kah. Kõik peab korras olema hommikuks. Päevaga läheb  ikka maja väga segi. Mulle jäid enda toa koristus ja lõunasöögi nõud ning vahest kah alumise korruse põrand. Teised mängivad TRUCOT ja kes kaotajaks jääb, peab koristma. Ma TRUCOT veel ei oska, kuid olen õppimisjärgus. :)
 Siinkandis kodu hoitakse väga korras. Iga päev koristatakse korralikult ja pestakse nõusid. Siin ainult mõnel üksikul on nõudepesumasin (tean 2). Samass väljaspool maja toimuv pole oluline. Kõik prügi käib majast välja. Prahti ja mingeid asjade hoidmisi ei ole, kõik prügikasti. Minu meelest ei ole argentiinlaste jaoks olnuline looduse hoidmine. Esiteks päevas tekib vähemalt 2 prügikoti täis prügi. Prügi läheb väljas olevasse hoidikusse, mida iga päev tühjendatakse. 
Taolised hoidikud on iga maja ees, päeva jooksul  prügiauto tühjendab. prügi peab olema kilekoti sees.Ja nii terve linn. 
Lisaks ei meeldi mulle, et kõik viskavad prügi maha. Isegi mu hostpere sugulased. Ma olen neile öelnud kah. Mu hostvend viskas ka ennem,  nüüd enam mitte. Minu meelest on täitsa jube, kui igal pool vedeleb prügi. Mul sellest suva, sest ma elan aasta ainult siin. Enda linna ikka ei reostaks ! Pealegi suure tuulega lendavad kilekotid. Ükskord lendas kilekott näkku ja eile jooksin kilekotiga võidu (Pipoga jalutamas ja kuna tuul oli, siis sai joosta).
 Samas väidetavalt on Rio Grande  üks puhtamaid Argentiina linnu. Ushuaia ka, kuid põhja poole on asi veel hullem.
 Mingi aja jooksul kaetakse prügiväljad uue kattematerjaliga. Mere ääres ja linnas on eraldi inimesed ,kes koristavad. Ja tänavaid koristatakse tolmust/kivimitest puhtaks iga kuu. Spetsiaalsed inimesed panevad kilekottidesse kogutud tolmu ja siis see viiakse minema.  Prügi sorteerimisest pole nad eriti kuulnud. Me sorteerime ainult pudelikorgid ära :D On olemas abistamisprogamm, et iga kogumispunkti viidud pudelkorgi eest antakse 1 peeso lastehaiglatele. 



No comments:

Post a Comment