Saturday 3 December 2011

Jummel kui palav

On kevad ja ma käin suvekleidiga väljas, kuigi on 15 kraadi sooja. Jummel nii palav. Ma ei oleks kunagi uskunud, et 15 kraadiga võib kah palav olla. Eestis ütleks ma sellepeale külm. V-b olen ma selle kliimaga ära harjunud. Ookean ju ligidal ning väga harva võtab soojust üles. Talvel on tavaliselt -5 ja 2 vahepeal, suvel tavaliselt 10-15 kraadi.  Ja kui natukene ilusam ilm on ja vähese tuulega, siis on väga palav.
Mu klassiõed ütlesid, et kunagi paar aastat tagasi oli siinkandis temperatuurirekord ja see oli 20 kraadi. :D See kestis kah ainult 2 päeva, siis hakkas vihma sadama.

 Õppisin tund aega päikese käes ja sain sellest mõnusa põletuse näkku :D Kasutasin veel 15 UVB/UVA kreemi mitu korda, kuid ikka läksid mu põsed punaseks. Siin ju OSOONIAUGUD JA PÄIKE KÕRVETAB KORRALIKULT. Ma küll ei tunne, et päike tugev on. Pärast lihtsalt näed kui punane oled.  TDF (Tierra del Fuego ehk Tulemaa) kohal on osooniaugud, üleval põhja pool ei ole asi nii hull.  Naljakas kohe, et  Eesti koolis ikka rääkisime osooniaukudest ja et nende suurenemist tuleb peatada. Siis ma küll ei mõelnud sellele, kuid nüüd kui ise selle mõju tunnetada saab, siis paneb mõtlema. Kuigi minu meelest on argentiinlastel täiesti suva sellest, sest reostust (maapinnale kui ka õhku) tekitavad nad ikka edasi.
Osooniaugud- kohad, kus osoon on õhuke. Osooniauk asub Antarktise kohal. Osooniauke tekitavad freoonid ja nafta, kivisöe ja maagaasi põlemine. Osooniaugu laienemist soodustab ka vihmametsade põlemine. Kui ultraviolettkiired pääsevad läbi osooniaugu, siis taimede kasv aeglustub ja see tähendab hapniku vähenemist, mille järel tuhanded inimesed võivad surra hapnikupuudusesse.
Siinkohal näha, et TDF on osooniaugud

Park on rohelise ilme võtnud

põõsad siinkandis

Kollane

Gonza püüab kala

Üks bailatamise õhtu

Käisime Mia ja Kiaraga jalutamas

Avenüü

Üks grupipilt. Muide Mia tuli ise mulle sülle.

Rio Grande keskpark,see on kõige ilusam ja rohelisem park linnas

Jõulupuu. Mu tädi rääkis, et siin igale poole pannakse jõulupuud :D jajaj ma sain naerukad, kui Kiara ütles, et vaata jõulupuu :D

Kuna oli ilus ilm, siis pesime suuri koeri. Meil on ju siin 3 koera: väikene valge Mia, suur pikakarvaline labrador Pipo ja suur valge lühikarvaline paks Lola (ta peaks rase olema). Suht lahe oli pesta, sest ma sain ise kah päris korralikult märjaks :D Muide Pipo on mulle nii suureks sõbraks saanud peale seda, kui me jalutamas käime :) Käib kogu aeg ju taga ja nüüd isegi tuleb kutsumise peale.:):)


Appi kui õnnelik ma olen. Mu vanema ütles kah, et kui ma siia tulin, siis olin ma liiga korralik. Nüüd ma pidavat olema väga vaba ja naerma pidevalt. Enda arust on mul küll siin kogu aeg väga vaba olnud, kuid jah, nüüd juba saan keelest aru, siis saab rohkem nalja teha.:D Põselihased .D

Üks vahejutum: Olin õues ja võtsin näole päikest. Hostisa tuli ja ütles "Lindo"(ilus). Mina "sii, hermoso". Hostisa " Yo" (mina) :D
 Mu hostema läks Buenos Airesesse 4 päevaks. Ma alles eile hilisõhtul sain teada, et ta täna varahommikul läheb. Ma olin ennem ainult kuulnud, et ta detsembri alguses läheb, päeva ei teadnud.
Hetkel käivad Rio Grandes provintsi kalastusvõistlused :)

Appi... Aeg lendab nii kiiresti. Ei märkakski, kui jõulud ukse taga ei oleks. Ütlesin perele, et mulle ei meeldi jõulud enne detsembrit. Siin praegu igas poes jõuluteemad ja -asjad. Täitsa imelik kui on palav ja lund pole maas. Täitsa lahe kogemus. Minu meelest Ladina-Ameerika on jumala hea valik vahetusõpilasele, sest siin on asjad ikka nii pahupidi kui olla saavad.
Kiire näide , miks valida Ladina-ameerika:

  •  asub kaugel
  • hispaania/portugali keel
  • sünnipäevi on väga palju 
  • suured tordid, hea söök,
  • aastaajad on vahetunud (nii lahe kogemus. Nimelt Eestist lahkud suve lõpus, siis vahetusaasta keskel on uus suvi ja kui vahetusaasta lõpp on ja külm on, siis lähed uuesti  sooja Eesti kliimasse. 3 suve
  • Jõulud ja Uus Aasta ilma lumeta ja soe
  • karnevalid
  • mõttetüübilt erinevad inimesed ja väga sõbralikud
  • vabadus, tantsimised
  • suured riigid, palju reisimist
  • erinev loodus
  • ja palju muud, mida peab ise kogema :)



Teen edusamme kirjutan enda sünnipäeva postitust :)

No comments:

Post a Comment