Wednesday 21 December 2011

Jõulud

TÄNA SADAS RIO GRANDES LUND!!

Kas pole mitte tore? Korraks, kuid ikkagi. Selline jõulutunne tekkis lume tulekuga. Kahjuks hetkel sajab vihma.

Täna, päeval jõudis Rio Grandesse mu sugulane, kes õppib ülikoolis La Platas (Bs As ligidal).Tegime talle sooja vastuvõtu :) Ta tuli terveks suveks siia. Lahkub veeburaris. Mul on nii hea meel, sest mu ema andis mulle isiklikult loa temaga suvel pidudel käia, ilma, et ma peaks küsima. Täitsa tore. Ma arvan, et see mulle endale on kah turvalisem, kui käia klassiõdedega. Ta sõidab autoga ja on täitsa tore inimene :)

Ainult 3 päeva jõuludeni.Ma pole veel suutnud välja mõelda, mida suguvõsale jõuludeks kinkida. Kõik mu sugulased ikka hullult valmistuvad. Täitsa hirm tekib, kui näha, kui palju kingitusi nad vanaema juurde viinud on :S  Homme lähen ma igaljuhul koos klassiõega linna vaatama, eks paistab mis saab.

Tegime täna esimest korda elus Lemon Pied. See on Argentiinas sama populaarne kui Ameerikas. Nad isegi väidavad, et see on traditsiooniks. see selleks. Igaljuhul minu ettekujutlus selle valmistamisest oli midagim väga rasket. Tegelikult oli see üks väga lihtne ja ülimaitsev :P Gonza oskas ainult esimese hooga munade vahustamise täitsa valesti teha, nii, et tegime kaks korda :)

Jõulud:
(kõike ma veel ei tea, kuid oskan kuulu järgi öelda)

  • 7.detsembril on jõulukuuse tulede süütamine kell 00.00. Loetakse 10 ,9, 8.. 2,1 ja tuled lähevad põlema. Pärast lastakse rakette. Terve linna rahvas läheb keskplatsile seda vaatama. Selleks päevaks pannakse kodus ülesse kunstjõulukuused. Enamasti on neil alla meetri kuusekesed. Mul kodus ja vanaema juures on minupikkune ilusasti kaunistatud jõulukuusk.



Yani, Gise y yo



Plats pärast jõulutulede süütamist.

Pärast süütamist sõbanna kodus toimus väike jutustamine :D

Mu jõulukuusk kodus:)
Pan dulce-väga heaaa

Budin. Minule tundub see küll nagu keeks, kuid neile tähendab keeks veidikene teistsugust  postreed.
  • päkapikke pole, kes iga päev sussi siise paneks maiustusi.
  • lapsed ei usu jõuluvanasse. Ma olen neile jõuluvana pilte näitanud ja soomes seda jõuluküla. Täitsa lahe tunne. Ja see kes usub, siis nad arvavad, et jõuluvana elab Ushuaias või põhjamaal :D
  • Peale kinkide saamist minnakse klubisse tantsima
  • jõulude ajal lastakse rakette, pm ei ole vaikne püha
  • terve elamine on ära kaunistatud
  • adventidest polnud nad midagi kuulnud
  • ladina-ameerika on enamasti katoliiklik, kuid argentiinlastele on jõulud rohkem traditsiooniks kui usupüha. Vähemalt on see TDF niimoodi.
  • kinkide kättesaamiseks ei pea midagi tegema. Lähed lihtsalt avama. Tavaliselt toimub see kella 00.00 ajal .
  • Jõulukirjad pannakse kuusekülge, mis jäävad uue aastani sinna.
  • Süüakse palju. Tradiksiooniks on ikka assado, kana, mille sisse on topitud igasuguseid juurvilju ja erinevad salatid (ei valmistata muidu tihti). Magustoiduks on pan dulce ja budin (minu meelest keeks). Lihtsalt näkkimiseks on pählid shokolaadiga ja suhkruga ning mingi turron   (tugev munavalge ja pählid sees. Ja palju muud. Varsti saate ka retsepte lugeda


juba 2 nädalat õitsavda mingid puud. Väga ilus on vähemalt.

Siis kui Rio Grandes oli palav  kella 21.00 ajal , käisime külastamas kutsusid :)

Jõuluvanale kirja kirjutamas

Tõestus, et ka siin kasvab lilli. 

Miooooo

No comments:

Post a Comment