Saturday 17 December 2011

2 dias y no mas









Appi kui kiiresti aeg läinud on. Juba 4 kuud täis.

Kuna mul on suvevaheaeg, siis olen täiesti ajataju kaotanud. Mul pole õrna aimugi, mis päev on ja mis kuupäev. Perekonnal sama lugu, ME JU ARGENTIINLASED. 

Veits juttu, mis 2 päeva jooksul toimunud on
  • Üleeile õhtul tegin PIPARKOOKE. Täitsa ise tegin kõik värgid. Nad ju ei tea piparkookidest midagi. Neil on jõuluks budin ehk minu meelest keeks ja pan dulce ehk magus sai. Piparkoogi taigna tegemine ei olnud üldse raske. Vanemad ikka vaatasid alguses sellise õudsa näoga, et nemad küll seda siirupi-pipra-kaneeli-nelgi-või-kakao suppi ei söö, aga kui lasin taigent proovida, siis tüübid sõid poole taignast ära (nagu Eestiski tavaks.) Igal juhul tulid mu piparkoogid väga head. Kiara aitas kaunistada kah glasuuriga. Ta ajas kogemata kogu glasuuripaki lahi ja terve laud oli koos. :D Ma tegin esimest korda värvilist glasuuri. Mul oli kodus sinine väikene potsku. Katsetasin,. Kogemata sai liiga palju sinist. Niisiis tulid mu piparkoogid väga sinised.  Aga jah, kõigile meeldisid. Valmistasin neid piparkooke kuskil 5 tundi. Peale seda läksin otsejoones Milli majja, kus toimus tüdrukutega kokkusaamine ja niisama jutustamine. Võin tõdeda, et ma saan juba väga hästi kõigest aru. Täitsa müstiline, et tulin siia ja plaks, räägin mingit teist keelt ja see nii oma. Igaljuhul toimus tüdrukutega kõva jutustamine. Ma ei kujutaks lihtsalt ette, et Eestis sõbrannadega VAHET PIDAMATA räägiks 7 tundi. Põhimõttelistelt me rääksime 7 tundi järjest mingit teksti ja naersime. Ma ei tea kuidas neil on alati midagi jutustada. Alati on mingigi väike asi ja sellest tekkib jälle väga pikk arutlus. Ja nad naeravad väga lihtsate asjade üle. Mulle on see asi kah nakatunud, aga nii armas on naerda elu üle :) Lihtsalt terve öö. Loomulikult mängisime me kaks partiid piljardit kah, aga ikkagi, mis saaks olla parem olla kui head sõbrad, piparkoogid, krõpsud, viinerid, piljard, naer ja jutustamine. :) Igaljuhul koju jalutasin ma koos Gisega varavalges. Siin ju läheb valgeks ju väga vara. SUVI
  • Tegelikult saab ametlikult suvi alguse 21. detsembril. Samal päeval tuleb Rio Grandesse mu nõbu, kes õpib La Platas (Buenos Airese juures, ehk siis põhjas).
  • Suve tulekuga on ka inimesed siinkandis kuidagi õnnelikumad. See vastab täiega töele, et argentiinlaste emotsioone mõjutavad aastaajad. Mul juhtus selline naljaks lugu, et kõndisin poodi ja politsei piibitas. Ma tavaliselt ei pane tähelegi, sellist asja, aga ma ületasin teed ja kõrval istuja lehvitas kah veel. Ei no jah, ment on täitsa püssa. 
  • Suvel ikka piibitatakse rohkem. Siinkandis, lõunas, seda väga tihti ei tehta, kuid mu hostema ütleb, et ma siingi lähen peale. Päevas kuskil 50 korda on siinkandis kõva tules. Ma ei hakka põhja mainima, ei kujuta ettegi kui hull seal see asi võib olla. Igaljuhul ma ei pane neid asju tähelegi, aga mu sõbrannad küll. Koguaeg räägivad, et minuga olles kõik vahivad. Pidavat veel jalatallast peaotsani vaatama :D Ei no tore kuulda. Ma igaljuhul ei viitsi sellega jännata. Nii suva lihtsalt. Turisttttt
  • Ainuke asi, mis mind siin kohutavalt häirib on see, et mind võetakse siin linnas IKKA  VEEL TURISTINA: Nii nävidele lihtsalt käib. Näiteks eile: olin Paulaga kesklinna pargis ja kõndisime poistekambast mööda. Ja loomulikult oli selline värk " Hellooooo. How are you, hermossaaa?" See vigane inglise keelne algus häirb mind nii väga. Arvavad, et ma ei mõika sellest hispaania keelest midagi :D 
  • Läksime jäätisekohvikusse koos tädi mehega ja kolme nõoga. Mu turistiliku välimusega saime järjekorrast ette ning pidime seetõttu kiiresti valima. Ma nagu ikka, kaalud, olin hädas.  See oli ka see jäätisekohvik, kus ma ei olnud neid jäätiseid ennem proovinud.  Argentiinas on nii palju erinevaid jäätiseid ja jäätis pannakse kuulidega. Siin ei ole selliseid topsi- ja pulgajäätiseid kui Euroopas, neid saab ainult jäätise kohvikutest.  Niisiis sattus mulle üks mees jäätise panijaks. Ma siis ütlesin teistele "Appi, mis jäätised ma valin, aidake. Mis on kõige parem jäätis?" See müüja siis loomulikult andis mulle seda maitsta. Ei meelinud. Tuli teine meesmüüja kah ja hakkas igasuguseid küsimusi mult küsima. Kasutasin võimalust ära ja ta pakkus mulle erinevaid jäätiseid proovida. Ma siis upitasin üle selle kõrge laua ja küsisin, et mis jäätis see on ja mis see. Niisisi maitsesin ma neid jäätiseid korralikult.  Lõpuks kui ma suutsin endale need 3 palli ära valida, oli mu kõht juba jäätisest täis. Siin antakse ikka korralikult jäätist proovida. Üks suur kuhjaga teelusikas ning kui sa kuskil 15 erinevat jäätist proovid, siis saab kõht suht täis.
  • Mu päikseprillidel kadus üks kruvi ära. Läksime ühte prilli poodi ja lasime uue kruvi panna. Keegi oli mulle ennem öelnud, et 2 peesot maksab uue kruvi panek. . Minuga oli see lugu, et ma sain tasuta, pealekauga puhastati klaasid kah spriga ära :D siiski hea üllatus.
  • Eile poes. Läksin kassasse kaaardiga maksma. Argentiinas peab müüjale kaardiga makstes andma ka isikut tõendava dokumendi. Kaardiga makstes ei pea ka koodi panema. Ning tsekile peab kirjutama allkirja ja siis isikut tõendava dokumendi numbri :D (esimene kord ma ei saanud midagi aru). Mul on alati kaasas 3 kaarti: id-kaart ja 2 pangakaarti.  Niisiis panin ostes 2 kaarti sinna lauale (mõtelsin et pangakas ja id). Siis märkasin, et panin vale kaardi ja vahetasin. Müüja võttis kaardid ja hakkas mu id-kaarti kassaaparaadist läbi tõmbama. Esimene kord ma ei märkanud, et ta oli id-kaarti kasutanud maksmiseks :D teine kord kui ta hakkas tõmbamas, siis ma märkasin, et ta kasutab valet kaarti. "Ei, ei, müüja, see ei ole pangakaart :D" Ma olin lihtsalt naerukrampidesse suremas. Õnneks on siin täiesti normaalne naerda poes :D Loomulikult läks peale seda jutt poemüüjaga lahti. Küsis jälle mult igasuguseid küsimusi. Olin täitsa õnnelik kui poest välja sain, sest ma ei viitsi tavaliselt poemüüjaga 10 mintsa juttu ajada. Väga naljakas - kui on tipptund poes,  Argentiinas poemüüjad ei kiirusta mitte kuidagi. Lihtsalt naljakas on jälgida, et kui oled järjekorras ja müüja kohtab oma sõpra (siin on kõik kõigiga sõbrad), siis lihtsalt räägitakse 10 mintsa juttu, kuigi 20 inimest ootab maksmisjärjekorras :D Huvitav : )
  •  Käisin Paulaga rokk-kontserdil. Oli täitsa tasuta ja täitsa normaalne.  Argentiina rokk jääb ikka kõvasti alla sellele, mis on Soomes.  Oli põnev :)

Lõpetuseks ühed pildid üleüleüleüleeelmisest matkalaagrist. Siin on näha mu megalahedat vahetusperekonda ja nata loodust (imelius, kui oma silmaga näha).
Muidu täna lähen uuesti matkalaagrisse. Ootan ja tahan täiega juba minna, aga kahjuks on öö vahel ja pean nüüd tuttu minema. :)

sueños dulces :)





ehe näide, et me kõik oleme lihtsalt noored ja  hullud :D







No comments:

Post a Comment