Thursday 15 December 2011

paarile


Mis kuu sul on? 
Hetkel on detsember. :D Kuud ei muutu, ainult kellaaeg (-5h) ja aastaajad. Kui teil on 17.00, siis mul on kell 12.00 päeval. Kui teil on talv, siis mul on suvi.

Kui suur on linn?
 Wikipedia andmetel on siin 55 000 inimest.  Kuid mu isa ütles, et siin on juba 70 000 inimest. Kuskilt lugesin, et on 65 00 inimest. Ega täpselt ei teagi, sest koguaeg tuleb siia ainult inimesi juurde. Rio Grande muuseumis on näha linna aerofotosid  1950 aastast-2010 aastani. Ning selle põhjal võin öelda, et linn iga aastaga kasvab. Kasv on tingitud sellest, et 70 datel tehti argentiinas seadus, mis tõi Tierra del Fuegosse kogu industralisatsiooni (ehk tehased). Seadus tehti selle pärast, et ennem ei elanud Argentiina Tierra del Fuego alal palju argentiinlasi vaid tšiililased. Kuna argentiinlasi ei olnud siin palju, siis paljud arvasid (tšiililased), et see kuulub Tšiilile. Nii siis tehti uus seadus, et argentiinlasi siia kanti tuleks. Minu ema ja isa sattusid kah siiakanti 80 datel. Kuna siin on need tehased ja seal töötades saab ikka väga head raha, siis sellepärast tahavadki paljud siia tulla. Põhjas on see jama, et kui sul ei ole head haridust, siis naljaga tööle ei saa. Sellepärast seal suurem vaesus on.
üks näide: Mu sugulane Mauri (üle 23 vist) läks õppima Neuqueni. Seal leidis ta Cecy ja paari aasta pärast sündis Thiago (hetkel 2). Nad mõtlesid seal elama hakata, aga kuna ta 2 aasta jooksul tööd ei leidnud, siis nad kolisid siia. Mauril jäid õpingud pooleli, kuid ta sai ikkagi siia hea palgaga tööle.

Mis mõttes lähevad kõik suvel puhkamat ?Ning kuhu ?
Otseses mõttes. Enamik perekondi läheb suvepuhuksele. See on siinkandis nagu mingi kohustuslik värk. Isegi need kes natukene kitsastes oludes elavad, isegi nemad lähevad reisile. Reisile minnakse enamasti põhja- Argentiinasse, kuid minnakse ka Brasiiliasse ja Tšiilisse. Osad lähevad ka Euroopasse (enamasti sakamaale), sest see tundub nende jaoks unistuste kohana :DKuigi ma ei tea mida põnevat seal euroopas on talvel teha, ainult shoppata?? Reisi jooksul külastatakse sugulasi ja shoppatakse korralikult. Ma olen isegi poes kuulnud kui inimesed jätavad mingi asja ostmata ja ütlevad põhjast ostame. Ma ei tea kui odav seal põhjas siis on , kui kõik ütlevad, et seal on odav. 
  Hetkel veel linn nii tühi pole, kuid peale jõule võib see väga tühi olla. Enamasti minnakse jaanuaris ja veebruaris.

Kuhu sa lähed perega reisile? kuhu su sugulased?
Kunagi ma vist kirjutasin kah. Nüüd on lõpuks selles selgus jõudnud. Me lähme Cordobasse ja kuna mu pere tahab mulle Argentiinat tutvustada, siis lähme me veel Mendozasse. Need on kaks kõige kaugemat punkti. Loomulikult käime me veel Bariloches ja Bolsonis, kuna seal nii ilus loodus. Ühe päeva veedame Neuquenis. Siis lähme käime ka Calafates vaatamas neid jäämägesid. Kui me seal Mendozas oleme, siis samal ajal toimub mingi festival. Ootan väga huviga. Enne suurt reisi lähme me veel Punta Arenasesse.

Mu sugulased lähevad enamasti  Tsiilisse, kuna nad armastavad seda riiki kohutavalt. Paar tükki lähevad Neuquei, Bs As, Bolsoni, Rio Gallegosesse. Üks läheb Brasiiliasse. Ei ole nii huviga uurinud.

Kas pensionäridel on hea elu Argentiinas?
Jään vastuse võlgu, kuid ma arvan, et nad eriti palju seda pensionit nüüd küll ei saa.  Mu ema vanemad elavad küll hästi, kuna nad teenivad lisa asjadega raha. Vanaisa keevitab assadodeks mõeldud grille ja pärast müüb maha ning vanaema tegeleb pottide/pannide/riiete müümisega. Nende müügilt saab ikka päris head lisaraha pensionile.

Miks on palju koeri ? Mida sa arvad enda koertest, kui sul on neid 3 tk?
Inimesed tahavad endale koera, kuna kõikidel on. Enamasti peavad koerad nigelates tingimutes elama. Väljas jalutamas ei käia. Rasedaks jäävad väga paljud, kuna pole ju koeri tarvis gastreerida, pärast pahandavad koertega,et miks nad rasedad on. Ma ei tea, mis nende kutsikatega tehakse. Ma olen igaljuhul ühte kutsikat surnuna näinud ühel tühermaal. Isa ütles, et paljud viivad oma koerad metsa ja jätavad sinna. Süüa saavad korralikult, kuid neid ei kohelda kui elusolendit. Mul isikulikult on siinkanis koertest ilgelt kahju. Euroopas ikka koheldakse koduloomi kui kuningaid, siin kui alamaid. 
Mul on siin 3 koera.Üks väike valge tilluke madal Mia - ta on hästi armas ja väga suur sõber. Tahab mulle koguaeg sülle tulla. Väga kuulekas, et väljas võib ta vabalt lahtisena kõndida. Suur sõber on ta vb sellepärast, et ma käin temaga jalutamas ja kui Kiara teda kiusab, siis ma päästan koera ära.  
Kui Mial olid kutsikad, siis Kiara näppis neid koguaeg. Mulle kohe üldse ei meeldinud. Ma arvan, et Kiara oli kutsikate jaoks liiga väike. Ta lihtsalt ei olnud enne aru saanud, et kutsikad ja koerad on samasugused olevused kui inimesed. Ma ikka pidevalt Kiaraga pahandasin, aga mitte paha pärast. Ta sai siis aru, et nii ei tohi teha. Nüüd on Kiara õnneks koerte suhtes normaalsem, kohtleb paremini. Vähemalt õpetasin oma õele loomi hoidma. Teeks ainult kõik lapsed seda siin :(
Ja siis on mul kaks suurt labradori. Lola-ta on naissoost suur paks valge lühikarvalin. Hästi sõbralik ja hea kaaslane. Tuleb sinuga kõikjale kaasa ja naeratab sulle alati suure naeratusega ilane keel hammaste vahelt  välja rippumas. 
Pipo-meesoost pikakarvaline normaalkaalus koer. Lahe sõber. Sai mulle suureks sõbraks peale seda, kui ma temaga jalutamas hakkasin käima. Rahulik, et ei nori tüli, kui tänaval on teised kurjad koerad.

Ma saan oma koertega väga hästi läbi. Kui ma väljas olen, siis kõik vaatavad sellise näoga "Grete lähme jalutama juba/Grete mängime midagi". Jalutades on nad väga kuulelikud. 
Kuna siin linnas ei ole tavaks koertega jalutamas käia, siis me saame jälle kõvasti tähelepanu.

jätkan

No comments:

Post a Comment