Monday 28 November 2011

11 ja kõik

Võiksin nimetada ennast üheks õnnelikumaks inimeseks, sest :
  1. dat da da ma olen üllatus üllatus võtnud  3 kuu jooksul ainult1 kilo juurde. Ja see 1 kilo on koos üleriietega kaalutud koos. Võrreldes teiste VÕPidega on see ikka väga kõva tulemus Argentiinas. Vapsee. Just eile ütles mu vanaisa, kui ma teise koogitüki võtsin, et ma lähen tagasi rambona, kes kaalub 100 kilo :D Hullult vastab tõele. Loomulikult sai sellest kaalu värgist teada terve mu 30 liikmeline suguvõsa ja siis tänane õhtune teema olin " mina ja söök." Küll nad imestasid, et ma 1 kilo ainult juurde olen võtnud, sest ma söön 4 korda päevas 2kordse portsu, palju magusat, sõidutatakse autoga igale poole ning trenni ma kah nüüd suvevaheajal meeletus koguses ei tee. Ma arvan, et saladus on see, et ma joon iga päev Argentiina matet ilma suhkruta, söömisega ei kiirusta (lõuna- ja õhtusöök kestab 2 h) , vastutuult kõndimine, naeran palju ning käin Pipoga jooksmas/jalutamas. See 1 kg on läinud kohekindlasti mu põskedesse.  Naermine ja söömine on tekitanud mulle korralikud lihased näkku. Ses suhtes ennem sain ma kalasuud teha, nüüd ei saa :D Muidu Selena (VÕP Saksast) on võtnud 7,5 kg juurde :D
  2. Ainult üks kuu on jäänud suure Argentiina reisini. Nimelt 2. jaanuaril lähme perega 3-4 nädalaks Põhja poole Argentiinat vallutama. Lähme autoga. Põhimõtteliselt enamik perekondi Tulemaal lähevad Põhja reisile. Ma tean ainult ühte perekonda, kes ei lähe. Võib ette kujutada kui tühi Rio Grande jaanuaris on .   Alustame teekonda Obispo trejo 1755 Rio Grande Tulemaa Argentiina adressilt varahommikul kell 4. Kõige kaugem punkt on Cordoba, mis asub Rio Grandest umbes 3000 km kaugusel. Sinna me esimese asjana suundumegi. Edasine on veel otsustamisel: Neuquen-Bariloche- Bolson-Calafate või Buenos Aires ja Mar del Plata (nimetatud ainult suured peatumispaigad). Põhimõtteliselt anti mulle otustamisõigus teekonna suhtes. Esimene on selline looduselastele mõeldud teekond, kus saab näha kõrgeid mägesid ja sinist vett ning saab külastada Sergio sugulasi. Teine on linna- ja rannatibidele mõeldud teekond, kus saab pealinna vaatamisväärusi vaadata, shopata ja Mar del Platas rannakuurodis olla. Ma nüüd ei teagi, kumba valida, kuid kaldun esimese valiku poole. Kiarale meeldis kah see mõte rohkem kui Bs As külastus. Vero tahab aga mõlemat varianti külastada.:D Ta läheb muidu see nädalavahetus BsAs-ssi Mana kontserdile 4 päevaks.                                                       
  3. Just täna kutsus mu vanaema mind Veroga Punta Areenasse. See asub Tšiilis. Läheksime sinna detsembri keskpaigal 2-3 päevaks koos vanavanematega, Vero ja Eliga (ta üks üliõpilane, kes elab mu vanaema majas, aga on samasugune pereliige kui mina). Nii lahe!!!
  4. Sain oma elu ühe unistuse täide - külastasime Ushuaiat lõpuks. Reis lükkus kogu aeg edasi, kuna mu isal juhtus auto õnnetus, siis ema ei saanud nädalalõppu vabaks, Felipe oli haige ( sugulane, keda iga kord külastakse) ning liiga külm. 
  5. Külastame väga tihti laagreid ehk campo (hispaania keeles kuidagi kergem sõna) - lähme metsa ja teeme assadot. Ma täiega jumaldan seda, sest siin on nii ilus loodus. Möödunud nädalavahetus oli samuti plaanis minna. Kahjuks laupäeval sadas vihma ja meie plaanid ööseks campo jääda jäid ära. Pühapäeva hommikul Vero ajas üless ja läksime teele. Poole teepeal hakkas vihma sadama ja kui me laagriplatsile jõudsime, siis otustasime minna Tolhuini vanavanemate assadole. Nimelt mu vanaisal oli Korporatsiooni assado Tolhuini laagriplatsis. Läksime kah, saime tasuta liha, karastusjooke, kooki :D lahe oli aga see, et vihma sadas terve aja vältel :D Olime mõnusalt märjad, kuid tuju ei langenud, sest see ju Tierra del Fuego tavaline ilm:D
  6. Sain Eestist pakki kätte. Võttis aega 3 nädalat. Sain igasuguseid shokolaade, klaaskomme, hispaania keele grammatika raamatu, ümbriku,  Eesti lipu, mõtete raamatu jpm. Kõigile meeldivad Eesti kommid, eriti lutsukad lähevad peale. :D
  7. Lisaks Ushuaia, Punta Arena, Cordoba külastustele lähen ma koos ühe onu perega väikesele tripile TDF ja teise onu perega lähme mägedesse matkama :)
  8. Saan oma tuppa teleka :D
  9. Võtsin esimest korda harjaga põrandat. Nimelt täna kodukoristaja ei käinud, kuna on riigipüha ja hostisal on õhtul sünnipäev. 
  10. Õppisin pokkerit mängima. Nüüd veel jäänud "TRUCO", mis on üks kaardimäng Argentiina kaartidega. Mulle on vähemalt 10 korda seda seletatud, kuid ma ei saa ikka aru. Ok, poolest osast saan ma aru, kui ülejäänust mitte. Eks peab veel 10 korda kuulama :D
  11. Sõpradega lähme Ushuaia ligidale sõbra suvilasse ööbima ning piknik Cabo Domingo juures.
Trip

Väiksem koosseis


kohalik seen


puud Tolhuini ümbruses


Vanaisa  korporatsiooni Assadol


Olen küll hakanud liha natukene rohkem sööma kui  Eestis, kuid  mind see erilise isuga ei tõmba.


Homne plaan on minna vanaema juurde pastat tegema ja õhtul lähen sõbrannadega välja.
Teadmiseks, et hetkel on küll 10-15 kraadi sooja, kuid sellega on siinkadnis palav. Olin isegi täna kleidi ja lahtiste jalanõudega väljas :D 
Põhjas on juba 30 kraadi sooja, kõik on rannas, mmmmmmmm :P 
Suerte !!! Ilusat lume tulekut :)


No comments:

Post a Comment