Saturday 19 November 2011

100. päev Argentiinas





  • Vabandan, et mu eesti keel on väga halvaks läinud, kuid loodan, et te mu tekstist aru saate. Hispaania keel annab tunda. :D






  • Üks vabandus veel. Kuna mu Eesti sugulased tundsid nii puudutatuna (mitte kõik), et ma ainult oma Argentiina suguvõsa kiidan, siis põhjus on järgmine: kuna ma hetkel asun Argentiinas, siis kõik siinne tekst käib nende kohta. Ma ei ütleks, et te halvemad neist oleksite, kuid  see aasta olen ma nendega ja mul jätkub ainult üks aasta, et neid super inimesi kiita. Teid Eestis, saan terve oma elu kiita. :D






Nii kiiresti kui see ka ei läheks, on juba mul Argentiina pinnal veedetud 100 päeva.


100. päev - Reede 18.november


Päev nagu ikka, ainult erilise vahega, ma olen olnud siin teistusgusega struktuuriga pinnal 100ndat päeva.
 Algas minul kuskil 10 paiku. Gonza (mu vennal) oli juba kooli eksamile läinud. Mul täna eksameid ei ole. Ma pean veel tegema ainult kehalise kasvatuse ja matemaatika eksami. Teispäeval toimuvad. Järelikult esmaspäeva õpin oma Eesti vanaemaga 11. klassi matemaatikat. Mata teemadeks olid mingid funktsioonid ja siis variatsioonid või mis iganes. Pean määratlema Dom-i ja Im-i. Ühel korral graafikute järgi (mida ma oskan) ja siis funktsioonide järgi (ei saa mitte midagi aru). Niisiis esmaspäev tuleb matemaatika seltsis. :D
Hommikul koristasin oma tuba natukne, et mu kodukoristajale kõik see vaev ei jääks. Kuigi on mul siin kodukoristaja, siis üritan oma tuba enamvähem korras hoida.  Voodit ja põrandat ma ei puhasta, aga ma nihutan kokkupoole oma lohakil õpikuid ning asju, mida mulle ei meeldiks, et mu kodukoristaja puudutaks.
 Hommikusöögiks sõime mu eile tehtud kaneelisaiakesi. Kuna Vero eriti saiakesi ei küpseta, siis ta lubas mul teha. Tahtsin teha oma Eesti vanaema värgi, aga välja tuli nagu ikka - veits väikesed ja maitsetud:D Kuigi Gonza kiitis neid taevani. Ütles, et ma veel teeksin ja muffeneid kah. Kõik ilgelt fännid mu shokolaadi muffinite peale. Lõunaks  esimene kord juurviljapüreesupp. Vero alati hommikusöögil küsib: "Appi, mis me lõunaks teeme?" Siin peab igal juhul olema iga päev lõunaks erinev söök. Ma  pakkusin siis supi varjandi ja see oli imehea. .
Lõunaks läksin vaatama, kuidas Kiara ujub. Rio Grandes on ujumine tasuta. Ma nii loll, et ujukaid kaasa ei võtnud. Saaksin tasuta ujumas käia. See ujula municipal ehk linna oma ja siis seal ujumine on all 18.aastastele tasuta. Siin on üldse enamus sporditrenne tasuta. Innustatakse, et siin trenni noored teeksid. Kuigi enamik noori ei tee. Need, kes teevad, teevad palju trenni ja erinevaid.
Üks vahejuhtum. Läksin kooli, kuna lubasin oma klassiõdedele Eesti shokolaadi anda maitsmiseks (mu pakk Eestist jõudis 3 nädalaga kohale). Väga kõva tuul oli ja hakkasin nutma. Ühe autopesula juures olid kutid, kes hüüdsid " hermossa, linda, que ricoo jne"". Ma kõndisin siis neist mööda nuttes ja pühkisin oma pisaraid taskurätiga. Raudselt arvasid, et ma läksin oma boyfriendist lahku. Kõndisin edasi ja siis kohtasin oma vana klassivenda Andrut. Saludod ehk põsemusidega tervitus ja siis ta küsis " Grete, miks sa nutad, kõik korras, tahaksid pikemalt rääkida?" ma mingi " No, no Anduu, kõik korras. Ma nutan, kuna tuul on nii kõva:D" Pakkusin talle shoksi ja talle meeldis väga valge mustikatega Kalevi shokolaad. Klassiõed ja -vennad kiitsid kah väga maiustust.
Saime Selenaga (vahetusõpilane) kokku ja läksime linna peale. Kuna hetkel kõik õpivad, siis vahetusõpilastel lebo. See nädal ei toimu isegi ühtegi pidu, kuna on vaja õppida. :D  Sõime hotdogi, mis on siinkandis americana ja peale pannakse veel kartulikrõpse. Ma võtsin seekord ilgelt tšillise kastme kah, nii, et ma pidin jooma  coca-colat. See on vahetusaasta jooksul esimene kord, mil ma cocat joon. Siinkandis coca väga populaarne ja olen üritanud seda mitte tarbida, sest mulle see ei meeldi.
Õhtul läksime veel Roomiga kossu mängima. Siin üpris huvitav mängida 54 km/h tuulega kossu. Kõik arvavad, et see 54 km/h ei ole suur tuul, kuid siinkandis on, kuna pole puid ja kõrgeid maju, mis seda takistaksid. Üsna tavaline, et kilekotid lendavad näkku ja käekotist peab tugevasti kinni hoidma, et see ära ei lendaks. Üks kord olime poes ja siis keegi oli käru välja parklasse jätnud. See käruke läks siis sõitma. Suht lahe oli jälgida, et käru liigub, aga inimest pole. Käru sõitis siis tänavale ja takistas liiklust. Lõpuks jõudis kuhugi tupikusse. Fantasmas = viento :D 
Kossust. Läksime väljakule. Roomi pani palli maha ja pall hakkas liikuma. Ma karjusin " Roomi, pall". Pall oli jõudnud tänavani ja üks auto pidurdas tugevasti. Jumal tänatud, et jõudis pidurdada, sest see Gonza kossupall. Loomulikult saime natukene vihastnägu ja siis saadeti meile õhusuudlus, et me enam palli lahti ei laseks. Harjutasime viskeid. Esimene kord viskasin ja läks täitsa mööda, kuna tuul viis palli vasakule poole. Siis arvestasime kaugust, tuule kiirust ja sihtisime kõvasti rohkem paremale. Sisse ei läinud. Peab veel rohkem harjutama.
Laupäeval on mu tädi venna sünna ja lähme ta juurede assadot tegema.
Pühapäeval USHUAIASSEEEE!!!



No comments:

Post a Comment