Monday 14 November 2011

Pruebas

Nii palju on juhtunud. Mul on lihtsalt megaperekond. Armastan neid.
Hetkel toimuvad meil kaks nädalat eksamid. Ma pean ainult kommunikasiooni, inglise keele, bioloogia, kehalise ja matemaatika tegema. Õigemini ma ise vabatahtlikult lähen neid tegema. Olen siin ju 3 kuud olnud ja midagi peab ikkagi oskama. Teised vahetusõpilased ei tee üldse eksameid. :D Tunnen ennast nii tublina.


Täna oli kommunikasioonis eksam, milleks pidime esitama oma 2 nädalase projekti. Küll oli suur töö. Ega siin ikka tahavad õpsid ikka päris palju. Pidime tegema 30 lehelise ettekande teemal " Taaskasutus". Lisaks oli meil Power Pointi esitlus. Mina pidin 5 lk hispaania keelset teksti pähe õppima. Küll oli raske mingeid sarnaseid c-tähega sõnu õppida. C-täht valmistab mulle siin igati probleeme. Ma ei saa ikka veel aru kuna on see c  hääldus s ja kuna k. Argentiina hispaania keel väga teistsuguse hääldusega. Niisiis õppisin seda 5 lehekülge mingi 3 päeva. Mul on isegi mitu paberit täiskirjutatud neid sõnu. Näiteid mu õppimisest: contaminacion, convertirse, conceptos, recoleccion, fabricasion, comercializacion jne. Ma ei saa aru, miks need sõnad nii pikad peavad olema. Minu keel on pidevalt sõlmes. Eksamil õpsi juures rääkisime pool tundi taaskasutusest. Teistel gruppidel läks umbes 20 mintsa, meil kauem, kuna ma rääkisin eestlasena rahulikult teksti. Lõpuks kui ma viimase sõna valesti hääldasin, hakkas õps mulle hääldust õpetama. CIUDADANIA. Mingi 10 korda pidin kordama ennm kui õigesti hääldasin:D Vähemalt õpetajale meie (Ari ja mina) ettekanne meeldis. Kolmapäeval saan hinde teada.


Eksamitest nii palju, et teised peavad tegema 13 eksamit. Mina 5. Eksamid rasked, kuid vähema materjali peale.  Hea hinde saamiseks peab ikka kõike teadma. Ma arvasin kah algul, et ahh Argentiina , midagi ei pea õppima ja siin õpsid vabalt. Kuid ei. Tunnid on jah vabamad, kuid kontrolltöödeks peab ikka korrlikult õppima. Kui ma mingit tööd kaasa teen, siis õpetajad mulle paremat hinnet ei pane. Sain ühe füüsika töö 6. :D Õppisin selle jaoks korralikult, aga ma lugesin ühe teksti maha. Siin kui on mingi grupitöö, siis peab kõike peast teadma :D Kui  loed teksti maha, siis hinne alla.  Mul hinnetest väga suva. Ma pigem teen neid töid kaasa natukene halbadele hinnetele, kui ma ei teeks neid töid üldse kaasa. Õppimine on lõbus :)

Tulemaal on hetkel Argentiina ja Tšiilis vahelised mängud kossus, jalkas, käsipallis, võrkpallis ja kergejõustikus. Rio Grandes on meeste koss ja naiste võrkpall. Käisin eile isa ja Kiaraga vaatamas. Mängisid Tierra del Fuego(meie provints) ja Magalhaes. Tierra del Fuego võitis.

Kui mul eksamid läbi saavad, siis MUL HAKKAB 3-KUULINE SUVEVAHEAEG. Vaheajale on plaanitud väiksemad reisid Tulemaal ja üks suur trip jaanuarisse. Olgu hetkel saladus kuhu, kuid vihjeks võin öelda, et see on minu kui eestlase jaoks suur trip:D 
Edu teile koolis, ma siin võtan osooniaukudega  kevadist päikest 5 mintsa:D



1 comment:

  1. C-tähest: s-ina peaks see häälduma enne i-d ja e-d (Santeri sõnul)

    ReplyDelete