Saturday 26 November 2011

Gata, me liga, mais tarde tem balada

Pealkiri portugali keeles. Hakkan uuel õppeaastal õppima portugali keelt. See õps on täiega lahe vana. Kannab värvilisi riideid ja päikseprille kui talv on. Siia kliimasse sobib suht hästi.
Seekordne pealkiri on ühest Brasiilia laulust, mis mulle hullult meeldib. Praegu kuulangi enamasti Argentiina cumbiat, Tšiili reggetoni ja Brasiilia mingit stiili.
 ja üks veel
Ja loomulikult Don Omar -Taboo ja palju muud.
Hispaania keel ja portugali keel on sarnane. Üks päev vaatasime Gonzaga prantsuse raadiot ja sel oli pratsuse keeles kirjutatud. Kui aus olla, siis me saime sellest ära, kuna väga sarnased olid sõnad. Ainult lõpp muutub ja natukene rohkem susisevaid häälikuid on. Ei midagi muud rasket. Et prantsuse keel ka hispaania keelega sarnane.
Hispaania keel on üldse nii ilus keel, eriti lauludes.






Eile, reede.


Isa andis eile käsu teha lõunasöök. Loomulikult olin ma peata kana. Tegin esimest korda karamellikisselli. Lahe oli see, et suutsin teha köögis väikese plahvatuse, kuuma suhkru ja veega. Suutsin küll piima üle lasta keeda, kuid lõpuks siiski sain valimis ilma klimpideta postre ehk magustoit  Kuna siin kartulitärklist pole, siis tegin maisitärklisega. Lisasin küll 3 korda rohkem, aga välja ta tuli. Soolase söögi tegi ikkagi Vero.


Läksin Pipoga jalutama. Pipo on mu üks hostkoertest. Jooksime ja vihma hakkas sadama. Olime üleni märjad tagasi jõudes. Nüüd üritan iga päev käia koerga jooksmas, see mu suvine treeningprogramm.


Läksime Nico juurde, kuna pidime prügilasse minema. Ärge ära ehmuge, me ei külasta prügilaid muidu! Nico ja Gonza rääkisid mulle alguses, et nad lähevad prügilasse. Ma mõtlesin ja mõtlesin, et mida nad seal veel teevad. Huvi pärast tahtsin ise kah. Tegelikult nad rääkisid vanametalli mingist punktist. Hispaania keeles  on lihtsalt üks sõna mitmele asjale :D Kuna Nico on ilge autode ja rallide ja mis iganes fänn, siis ta tahab ehitada endale ühe ralliauto. See mingi metallidest keeviatud madal pikklik moodustis.  Lõpuks me ikkagi ei läinud, kuna vihma sadas ja ATVl ei olnud kohti 4 inimesele.
AA mu hostpereonu kõnnib hetkel jala või sõidab ATV-ga, kuna neil hetkel ajutiselt auto puudub. Neil plaanis osta mingi maastur. Üks päev käsin linnas ja siis kohtasin neid ja jalutasime koju tagasi. Nii imelik oli nendega jalutada, sest nad täiega auto inimesed. Lähevad igale poole autoga ning vahest toimuvad perekondlikud autotsillingud, mis on nii cool :)
Kõndisin koju, kuna pidin enne missat pesus käima. Kolgin siis uksele ja aknale, aga mitte keegi ei ava. Mu hostisa ja õde pidanuks kodus olema, aga järelikult läksid nad välja või ema tööle viima. Läksin vanaema juurde, kes elab üle kvartali nurga taga. Tomar la lechel ehk teeajal vanaema juures. Sõime keeksi ja saiakesi ning jõime Argetniinapärast matet. Tund aega enne missat helistasin  isale ja pärisin, et kus ta on. Selgus, et kodus. Tüüp oli lihtsalt ennem vaadanud üleval telekat ega ei kuulnud, kui ma koputasin :D


Missa. Mu perekond ei ole väga usklik. Nad on usklikud, aga nad ei käi igapäevaselt kirkus. Nad on nagu mu Eesti pere, st külastame kirikut religioosel eesmärgil ainult 1-2 korda aastas. Seekord oli mu nõbu Vici kooli viimane missa. Ta käib Maria Auxiliadoras, kus käib ka üks vahetusõpilane Charlotte. See on kristlik kool, kus käivad enamasti tüdrukud. Natukene poisse on ka, kuid mitte palju. Poistele on rohkem mõeldud Don Bosco, kus käib vahetusõpilane Kaspar. Ammu ammu oli Maria Auxiliadora tüdrukutekool ja Don Bosco poiste kool. Nüüd enam ei ole sooliselt eristatud koole,kuid enamik läheb ikkagi nii nagu läheb.
Ma arvasin enne vahetusaastat, et ma hakkan kõvasti kirikus käima. Kuna aga see ei vastanud tõele, siis 2-3 kuud tagasi käisime perega missal, mis oli minu soovil. Mulle vähemalt meeldis. Väärt kogemus vahtusaastal. Nüüd on mul vähemalt huvi tekkinud kirku ja missa vastu muus maailmas. Nimelt missa on nii tore üritus. Nalja saab kuhjaga ning saab korralikult tantsida ja laulda. Vähemalat Argetniinas ei ole see igav.
Niisiis missale : mina, Gonzalo(vend), Nico (nõbu), Vici (nõbu), Victor(onu) , Ursula (onu naine ehk tädi ). Selles koolis on traditsiooniks viimane pidulik suur missa.  See erineb kiriku missast. Enne kooliaasta lõppu toimub. Teemaks on iga aasta"valge roos".
Alustuseks tõid kõik õpilased andi kirikule, kes jagab need omakorda vaestele. Anniks pidi olema midagi valget: riis, suhkur, jahu, valge pluus, sai jne. Kaheteistkümnendikud, 1 klassi lõpetajad ning 6 klassi lõpetajad tõid valgeid roose.  Siis lauldi ja Püha Isa rääkis. Pidime tantsima ka.Vahepeal pidime oma ligi olevaid inimesi musitama ja edu soovima. See mu üks lemmikuid osasid missal :D Ursulale missad ei meeldi. Oli terve missa tõsine, muidu ta selline tädi, et naerab kõik naerma. Gonzale kah ei meeldinud, kuulas kõrvakatest muusikat. Mina ja Nico lollitasime, onu kah natukene. Õnneks me asusime kõige tagumises nurgas, seetõttu saime lollitada.














Kahjuks ei saa ma näidata seda tantsu mis Halleluujaga oli. Ei lase millegi pärast ülesse panna :(




Täna sõime praekartuleid, mineekuiiiheaaaaaa :P Pidime minema täna campo ehk metsa laagrisse. Pidime isegi ööseks jääma. Kahjuks hakkas kõvasti vihma sadama ja minek jäi ära. Eks paistab, mis homme saab. Esamspäev on riigipüha ja mu hostisa sünna.



No comments:

Post a Comment