Friday 26 August 2011

Aasta alguse seminar

Lendamise lugu saate lugeda üleüleelmisest postitusest.
Heathrow lennujaam. Kartsin, et eksin ära. See oli ikka väga suur lennujaam, aga õnneks läks kõik õnneks.
Kes ütles mulle, et seal on kõik kohad silte täis. Ma ei leidnud endale mitte ühtegi vajalikku, seepärast küsisin ühelt mehelt, kuidas ma rongi peale saan. Päris palju erinvatest maadest inimesi oli - nii ka mina sattusin  jõllituste ohvriks.
BA lennujaamast väljumine. Ilm oli küll väga nõme, aga selle eest oli järgmised päevad superilusad. VB sellepärast, et YFUkad olid kõik koos. Argentiina tüdrukud ütlesid, et tavaliselt talvel selliseid ilmu siin ei ole.
 Väljusin lennukist ja leidsin üles teised vahetusõpilased, kes olid Belgiast. Nad olid väga lahedad ja sai väga palju nalja. Nimelt meid oli oma grupp, kes sellelt lennult tulid. Enne passikontrolli pidime täitma migratsioonipaberid, kus küsiti, mida me kaasa võtsime. Mitte keegi ei osanud täita, sest seal küsiti telefoni, läpaka (:D),  mingite markide ja väljaannete kohta. Peale pikka kirjaliku aruandmist läksime passikontrolli.  Jälle probleem - mitte keegi meist ei saanud aru mis toimub, sest töötajad ei rääkinud inglise keelt ja meie hispaania keelt. Esimesel tüdrukul läks 20 mintsa passikontrollist läbi saamiseks. Mul läks lihtsalt  - ütlesin " Hola" ja naeratasin. Mehike küsis kas ma räägin hispaania keelt ja loomulikult vastasin "ei". Ta hakkas usinasti mu passi vaatama ja mina sokutasin talle veel ühe viisa paberi. Naeratasin ja ta lõi passi templid ära. Ootasin teisi, sest teistel läks ikka väga kaua. Õnneks leidsin ka kohvri  ja kõik oli korras. Väga naljakas, sest kõik olid nii elevil. BA lennujaam oli väga lihtne ja arusaadav. Bussisõit ööbimispaika. Olime erakoolis, mis oli väga suur - paistis nagu hotell. Aasta alguse seminar kestis kolm päeva. Toanaabriks sain ühe Rootsi tüdruku. Meil pidi toas olema veel üks Rootsi tüdruk, aga ta ei tulnud vahetusaastale, kuna tal oli nii palju allergiaid. Esimesel päeval jutustasime, mängisime väga lahedat Belgia krabamis mängu ( mingi "speed jump" vist), sõime, lollitasime. Teisel päeval toimus gruppidesse jagunemine ning reeglite ülekordamine. Ühel hetkel sisenesid 2 Argentiina tüdrukut. Nendega veetsin terve õhtu. Õhtul toimus ka presentatsioon. Kuna olin ainuke eestlane, siis pidin üksi Eestit tutvustama. Näitasin Eesti asukohta kaardil ja õpetasin ühe tantsu. Hilisõhtul toimus päris lahe pidu koos vabatahtlikega, sest nalja sai kõvasti. Eriti see vahetusõpilaste regetoni tantsimine :D  Päeval chill ja igasugused mängud. Meile näidati ka tangot, mis oli väga hämmastav ja tundus nii raske. Pühapäeva õhtul hakkasid juba osad vahetusõpilased oma uude koju minema. Enamus läksid bussiga ja nad pidid sõitma 22 tundi. Päris palju. Mu toakaaslane lahkus kah ja ma pidin viimase öö üksi toas magama. Esmaspäeva hommikul kell 4 hakkasime meie neljakesi liikuma lennujaama poole. Sel aastal tulid Rio Grandesse 4 vahetusõpilast: mina, Kaspar, Selena ja Charlotte. Rohkem Tulemaale YFUlasi ei tulnud.
Ma ei saa aru, mis minuga toimunud on - mu inglise keel on nii hüppelislt arenenud. Ma ei pea enam üldse mõtlema, kuidas see või too sõna inglise keeles on. Ma lihtsalt räägin. Mu hääldamine on kah päris hea, isegi klassikaaslased ütlevad, et ma räägin väga head inglise keelt. Ma olen selle koha pealt väga üllatunud, kui kiiresti kõik toimus. Võib-olla on isegi hea, et ma ainukese eestlasena Argentiinasse läksin, sest niimoodi ma pean rohkem ennast tõestama ja just inglise keeles. Vähemalt praegu.
Katastroof -  siin on teistsugused seinakontaktid. Mu digika laadija mahub seinakontakti, aga läpaka oma mitte.  Ja loomulikult jätsin ma koju oma läpaka teistsuguse juhtme, kuna mõtlesin, et siin nii imelikke pole ( läpaka ostuga anti kaasa täpselt see sama laadija, mida mul siin vaja läheb)
Soome tüdrukud ja Agentiina tüdruk( hobusega.). Teisel päeval  saime tuttavaks Argentiina tüdrukutega. Nad olid väga toredad, sest nad oskasid inglise keelt ja seletasid meile kõike mis Argentiinas toimub. Mängisime Argentiina kaardimänge ja naersime.

Paar pilti meie  presentatsiooni õhtust


Esimest korda olid YFU vahetusaastal Argentiinas Tai tüdrukud, Läti tüdruk ja Bulgaaria poiss.


USA grupp

BELGIAAAAA

Norra,  Rootsi, Taani

vaade  toast


Selena on kah, aga ta tegi pilti. Siin on näha mu kodinaid -  mul oli üks suur kott( ei ole näha), väike seljakott ja veel lisaks passikott. Lisaks sellele toppisin endale väga palju riideid selga - pluus, kudum, pluus, pusa. Parempoolne on  vabatahtlik, kes elas alguses Ushuaias. Ta oli vahetusõpilane Soomes.


1 comment:

  1. Nu läpaka laadija koha pealt oled ikka blond, mis blond. Aga mis see ema ikka teab, targutab vaid tüütult kõrval.

    ReplyDelete