Thursday 6 October 2011

Hola Chicos!!!


Hola Chicos!!!
Elu kulgeb megalahedalt nagu küpsev milanesa pannil. Viimased kaks nädalat on olnud väga tihedad: vahetasin klassi ning hakkasin kolmes trennis käima. Nüüd on mu trennipäevik järgmine:  esmaspäev ja kolmapäev  on korvpall, reedel on võrkpall ja kergejõustik. Kuigi neljapäev ei ole trennipäev, olen ma käinud poistetrennis, kuna mulle meeldib. Treener kah lubab. Ma tahan veel minna käsipalli ka, mis siin päris populaarne ja see väga lihtne. Põhimõtteliselt mängime samuti iga kehaline käsipalli. Trenn toimuks siis teisipäeval ja neljapäeval.  Mul on üks mõte veel minna ülikooli korvpalli trenni, aga see toimub laupäeval õhtul kell 8  ning nagu ikka on laupäev bailatamise(tantsimise) päev, siis trenn enne oleks väga väsitav. Kossu treener on nii lahe ja üldse kõik on veel väga lahe.

Nädalavahetused lühidalt: otseses mõttes pidu. Reedel ja laupäeval on õhtul pidu ja pühapäev on perega veetmise päev. Olen siin oldud 7 nädalavahetusest ainult ühel nädalavahetusel puhanud. Mulle, eestlasele, on  väga väsitav. Siin Argentiinas põhimõtteliselt kõik noored on peol. Ainult siinsed peod on kõvasti teistsugused kui Eestis. Nimelt siin kulub enamus ajast tantsimisele ja jutustamisele, kodupidudel mängitakse ka piljardit. Absoluutselt meeldib siin kõikidele tantsida, sest SIIN ON NII HEA MUUSIKA.  Lõuna-Ladina-Ameerikas kuulatakse: CUMBIAT, REGGETONI, CUARTETO. Esimesel nädalal kui peol käisin, siis mulle küll väga need ei meeldinud, eelistasin pop-muusikat. Aga mida rohkem ma neid kuulasin ja siin klubides kah enamasti see muusika, siis järjest rohkem see mulle meelib. Siin inimesed kuulavad 24/7 muusikat. Mul kodus kah. Kogu aeg muusika mängib.

Klassivahetus. Vahetasin kaks nädalat tagasi oma humanitaar klassi naturaal-teaduse klassi vastu. Põhjus on lihtne- tahtsin rohkem hispaania keelt ja need humanitaarained ei olnud mu kõige lemmikumad ained.  Kui ma kooli vestlusele läksin, siis mulle öeldi, et ma võin iga kell ära vahetada, lihtsalt alguse, kohanemise mõttes panid mind humanitaar klassi. Mu humanitaar klass oli väga lahe, natukene kahju oli vahetada, aga vahetust ei kahetse, hispaania keel läks hüppega paremaks.

Humanitaar klassis olin ma kuu aega.  Kohe alguses, esimesel päeval lisati mind facebookis klassigruppi ja nädalavahetusel toimus pidu. Väga lahedad inimesed. Mulle üllatuseks oskasid kõik super head inglise keelt, see tegi mu karbi lahti. Põhimõtteliselt kõik, kes mulle enne vahetusaastat rääkisid, et Ladina-Ameerikas ei oska enamus inglis keelt, siis nad eksisid sellega. Noh Tulemaa erineb muust Ladina-Ameerikast oma haridustaseme poolest tunduvalt. Siin on inimsed ikka väga haritud, vähemalt minu piirkonnas.  Mu koolis teavad enamus inimesi kus Eesti asub! Õigemini käin ma kah Rio Grande kõige paremas erakoolis. Siin toimub ikka julm õppimine. Ma mõtlesin, et ma saan selle aasta rahulikult võtta, aga mis parata, tegelikkus on see, et õpin rohkem. Nimelt käin ma hommikupoole 6 tunnis ja peale lõunat 5 tunnis. Peame tegema palju presentatsioone. Õnneks on siinne õppimine vägagi lõbus ja koolis mulle meeldib selle koormuse juures käia. Õpetajad on lihtsalt nii lahedad, ei ütle midagi halba. :D ladina-ameerikane on must saanud - alati hilinemine!.

Niipalju kui ma teistelt vahetusõpilastelt  kuulnud olen, siis nemad on rutiini sattunud, minu puhul ei vasta see tõele. Iga päev on väga eriline. Siin mul igav ei hakka.  Ma ei tea kunagi mis minuga juhtub. Ma iga päev imestan seda elukest siin.
 See, et ma vahetusõpilaseks hakkasin  just Ladina-Ameerika,s on mu elu üks parimaid otsuseid. Nüüd ma tunnetan, mis tähendab keele õppimine lihtsalt kohalikus kultuuris olles. Jep, lihtsalt oled seltskonnas ja hakkadki hispaania keeles rääkima. Ma mõtlen hetkel kolmes keeles. Eestlastega Skypes rääkides mõtlen eesti keeles. Koolis inglise keeles rääkides, ma mõtlen inglise keeles. Hipsaania  keeles rääkides mõtlen hispaania keeles. Üldse minuga on väga kummalised muutused toimunud. Ma poleks kunagi varem arvanud, et ma mõtleksin enda arengu üle. Nagu öeldakse-vahetusaasta  muudab.
Hakkan üle päeva tegema lühikesi sissekandeid, sest muidu kõik toimunu läheb väga kiiresti meelest.
Ilusat sügist teile, mul hakkab suvi saabuma!

1 comment: