Tuesday 20 September 2011

Natukene juttu.....



Esmaspäevast kuni kolmapäevani tunde pole, kuna on õpetajate päevad. Saan vähemalt natukene blogida. Sõbrad kutsusid ka välja, aga ma tahan lihtsalt kodus olla. Ega kogu aeg ei jõua väljas kah olla. 
Reedel toimus suur aktus (gümnasistide tänuaktus õpetajatele) mu thinking skillsi tunni ajal (jess). Mulle üldse see skillsi õpetaja ei meeldi - ta kogu aeg pläkutab ja tõmbleb oma kätega. Peale selle annab ta palju kodutööd. Ma pole veel seda jõudnud teha, aga pean homme kätte võtma. Nimelt pean ma vaatama filmi „12 angry men“,mis on hispaania keeles ning minu tund on aga inglise keeles. Anna minna. Ma pean kuidagi aru saama, mida nad seal hispaania keeles räägivad ja siis inglise keelde tõlkima ning vastama küsimustele. Üks oli selline, et mis on selle loo põhimõtte ja kes on boss jne.  Peale selle on see film must-valge. Vaadake  http://www.youtube.com/watch?v=04_WmeIFpfw&feature=related ja siis mõistate kui igav on film, kui aru ei saa. 
Jooksime aktusele (NB reeede). Paremad kohad olid juba ära võetud. Nägime üksikut tühja pinki. Läksime lamasklema sinna. Korraga hakkas üks õpetaja pahandama. Pink oli mõeldud õpetajatele istumiseks.  Ma ei tahtnud maha ka istuda. Betoonist põrandad on siin ja väga külm lihtsalt maha istuda.  Õpetajad ajasid ühe tribüüni minu klassi pärast tühjaks. 11ndik on ikka VIP. Me saime tribüünile ja noorukesed pidid olema maas.:D Argentiina lipu saali toomise ajaks tõusime püsti :D, mängiti hümni, PLAKSUTATI, istusime maha. Siis tõusime jälle püsti, kuna lipp väljus saalist. Kõva point lipu värgil.:D Kõik nad siin patriootlikud ju. Põhimõtteliselt on igal inimesel oma Argentiina lipp. Pole ime, Argentiina lipp ju nii ilus. Mulle vähemalt hullult meeldib. Ilus helesinine ja keskel päike. Que linadaaa:) Järgnevalt lugesid abituriendid mingeid tekste ja näitasid PPTs õpetajate iseloomustusi. Väga kiiresti näitasid, hirm oli vist nahas. Ma ei jõudinud isegi 1 lauset ära lugeda. Mu klassikad isegi sõimasid, et nii kiiresti slaide vahetati.  Igal juhul sai naerda. Lisaks oli neil tehtud kõikidest õpetajatest pildid. Need olid päris normid, sest siin vähemalt ei tee õpetajad tavapoosi. Neil olid ikka igasuguseid pilte: gängsta, bossid, baleriinid jne. Põhimõtteliselt olid kõik pildid väga erilised. Kahju, et ma järgmine aasta ei ole samal ajal siin.  
Nädalavahetus oli ülitsill. Laupäeval tegime lasanjet. Ma olen varem söönud küll ja mulle hullult meeldib, kuid ma ei ole varem seda ise valmistanud. Niisiis tegin  ajalugu. Jumala hea tuli. Kuu aja jooksul, mil ma siin olen olnud, on peaaegu kogu aeg erinevad toidud, ainult pasta toidud-ravioolid salsaga on kordunud. Ma armastan neid. Mu hostema teeb neid nii hästi. Kuid ma ei saa aru, kui palju erinevaid retsepte tal peas on. 
Mängisime piljardit ning edasi suundusime mu hostema sõbranna sünnipäevale. Sellel naisel oli nii palju erinevaid ja ilusaid matetopse. Pean ostma endale kunagi, sest hea mate oleneb ikka väga palju matetopsist, mis on tehtud mingist erilisest puust. 
Sünnipäeval pakuti empananasid,  lemoni pied ja mingit vaarikatoorjuustu torti . Nämma. Siinne toit meedib mulle kõvasti rohkem kui eesti oma. Kuigi jah, siin pole ju väga paljusid piima tooteid: kohukesi, hapukoort (dipikaste juurikatele-tajuge biiti), kohupiima ja head jogurtit. Muide mu hostvenna külmutab neid väikesid jogurteid.  Küsis mu käest, kas ma jäätist tahan. !! Einojah, siin käib see jäätise tegemine ikka väga lihtsalt. Algul on jogurt, paned selle sügavkülma ja sellest saab jääätis. Voilaaa. Appi alati jõuan ma oma kirjutamisega kuhugi teise kohta. :D
Laupäeva õhtul pidin minema sõbranna juurde ööseks. Ta  jäi kahjuks haigeks ja kogu mu lõbu jäi ära. Aga mis sest , mul oli maailma lahedaim nädalavahetus oma hostsuguvõsaga. Kõik on nii avatud ja nalja saab nii palju. Mulle meeldib, et mitte keegi ei vaata vanust. Eestis ju suguvõsa sünnipäevadel suured istuvad ühes lauas ja nooremad teises.  Kõik, mida lapsed ütlevad, need kuulatakse kah ära. Nalja peab ju saama.  Põhimõtteliselt kui keegi ütleb mingi lause, siis sellest tekib nii suur vestlus ja igasuguseid kilde pannakse kah vahele, mistõttu  argentiinlastel läheb söögilauas nii kaua aega.
Laupäeva õhtul  veetsin perega aega.  Oli igav, Kiara näitas mulle enda Barbie kollektsiooni.  Mängisin kaasa. Õigemini mina punusin Barbile patsi. Jajajja. Ma ei mäletagi, millal viimati nendega mängisin. Ma olin ju ilge fänn. Mul oli ikka Barbie asju terve koti täis. Kiaral on ainult 4 barbiet :D  Tuli täna kah mu juurde, et Grete mängime. Õnneks suutsin ma täna ära öelda, väites, et kirjutan blogi. Nägu näha, siis ma ju teengi. Hostvanavanemad tulid külla. Hostema pani lasanje sooja.  Kiara hakkas vanaisa kiusama, ta tahtis pimesikku mängida :D Kui Kiara oli pimesikk, siis me kõik togisime teda, lõpuks sai ta minu kätte. Väike hostõde teeb vähemalt igavuse alati lõbusaks. J Kõndisin postile otsa :D Lõpuks tuli lasagne ja ma ikka oma hea isuga sõin korralikult kõhu täis. Võtsin 2 suurt tükki ja kuna lõpuks jäi üks poolik tükk sinna alles, siis mu ema ütles :„Grete, mas?“ (grete, veel). Loomulikult ma võtsin, sest see oli ikka niii hea.  Tunnen teile seal Eestis kaasa, et te ainult kartulit sööte. Muide me alustasime õhtusööki kell pool 12 ja lõpetasime kuskil ühe-kahe ajal.
Pühapäev oli Tšiili iseseisvuspäev ja kuna mu pool hostsuguvõsa on tšiililased, siis loomulikult me järgisime traditsioone. Valmistasime koos väga suuri empananasid tšiili moodi ning pidasime jahusõda . D Mõlege täiskasvanud sugulasetega!!!!! Ma ei tea mitu sajandit ma oleks pidanud ootama, et eesti sugulastega sellist asja korraldada. Põhimõtteliselt raiskasime jahu ja naersime. Empananade tegemine võttis sõja tõttu topelt aega..   Magustoiduks oli meil tangud virsiku kompotiga. Põhimõtteliselt need tangud, millest tehakse Eestis soolast mulgiputru, kasutatakse siin magustoiduks. Mulle anti kah proovida. Maitsesin vaid pisut ja sellest piisas. Polnud hull midagi, aga lihtsalt mitte minu maitse. Eelistan tange süüa pudruna, mitte magustoiduna.
 Primavera, ehk kevade alguse puhul on siin suured pidustused. Ühel suurel linna tänaval toimus karneval. Rahvast oli Rio Grande kohta ikka väga palju.  Inimesed olid loomadeks ja mis iganes asjadeks riietunud. Me jõudsime karnevali lõpuks sinna, kuna empananade valmistamine võttis aega. Nägime ainult 2 autot koos karnevalitantsudega. Inimesed pritsisid üksteist vahuga. Siin on spetsiaalselt müügil vahutopsid ( apppii, mul ei tule enam sõna meelde) või kuidas iganes neid nimetada. Tundmatud inimesed pritsisid mu jalgu sellega. Kuna oli palju rahvast, siis läksime teisele poole tänavat.  Ostsime Kiarale selle vahuvärgi. Õigemini alguses hullasid lapsed. Kui aga mu üks sugulane tuli mu ema ja tädi pritsima, vapsee vat siis hakkas meil alles sõda. Lasime seda üksteise peale, aga kuna väljas oli päris külm ja see vaht maitses väga rõvedalt, siis polnud eriti meeldiv seda näkku ja pähe saada. Meid vaadati ikka päris korralikult ja mingid tundmatud tulid kah sõtta. Noh mõhimõttliselt tahtsid nad seda mu pähe lasta. Mu pea oli üleni vahune ja mu jopesse oli kõik see plöga imbunud. See vaht muutus väga kiiresti tavaliseks paksuks vedelikuks.  Lõpuks said balloonid tühjaks ning hakkas külm. Autos võtsin oma jope ära ja katsusin pead. -  sellline tunne nagu oleksin pannud endale terve juuksegeeli tuubi pähe. Väkk  mu kõrvades oli kah seda vahtu. Loomulikult mu suus kah selle vahu maitse. Aga see eest oli see mu üks lahedamaid päevi hostperega. Ma armastan Argentiinat. Vat see oli tore. !!! Kahetsege, kes te Ladina-Ameerikat ei valinud.
Pühapäeva õhtul tuli Selena (see vahetusõpilane) meile külla. Tal käivad ju hetkel need pere vahetuses särgid-värgid ning ta ei tahtnud kodus olla, kui tugiisik ta perega sel teemal räägib. Lõpuks saatis tugiisik sõnumi, et ta räägib nendega mõni teine päev, sest uus pere peab ennem allkirjad andma. Põhimõtteliselt läheb Selena nädala pärast uude perre. Nädal aega peab ta ootama, kuna ta pere teeb ta toas remonti.  Ta sai endale ühe klassikaaslase pere. Klassikaaslane on hetkel vahetusõpilane Hollandis, detsembris tuleb siia. Niikaua peab Selena veetma aega oma väikese vennaga (10), aga see on kõvasti parem, kui olla oma vanas peres. Jeppi, hea, et ta uue pere sai. Ikkagi  on hea meel kui kõikidel vahetusõpilastel on kõik hästi.

Muide pommuudised teistelt vahetusõpilastelt, kes on  Argentiina põhjaosas. Üks  saksa poiss murdis oma jalaluu ja ta peab kuu aega kandma lahast. Põhimõtteliselt panid tal terve parem jalg kipsi. Siis üks  teine saksa poiss peab kah peret vahetama, kuna ta hostperekond kolib kuhugi mujale. Ja kõige hullem-üks saksa tüdruk pidi põgenema kodust, kuna ta hostisa tahtis temaga magada. Õudne. Praegu on ta Buenos Aireses oma saksa sugulaste juures. Aga jah ta peab linna vahetama, ühesõnaga palju jamamist nüüd.
Mul õnneks kõik korras. Ok mitte kõik. Mu toas olev calefactor ehk gaasiradiaator andis otsad ning hetkel on mu toas väga külm. Siin on ju varakevad. 

2 comments:

  1. Einoh, sa vist jäädki sinna. Eestis sured veel igavuse kätte ära ;-).

    Aga see film on ju puhtas inglise keeles. Tõlge all vaid hispaania keeles.

    ReplyDelete
  2. no täitsa siia kah ei taha jääda, siin ikka päris külm ning lund ei ole talvel. Peale selle on üsna tavaline , et väljas on tuul 39 km/h. Soengut siin teha pole mõtet :D
    Ma panin ainult näite sellest filmiste, ei leinud hispaania keelest youtubest. Muidu me vaatasime hispaania keelset filmi .

    ReplyDelete